Wednesday, August 6, 2008

Kuih Lompang




Semalam kita buat kuih lompang sebab ada orang order. Kita rugi tau...sebab kita kena buat sampai 5 adunan untuk 100 biji kuih (kalau nak diikutkan, 2 adunan dah boleh dapat ) sebab mula2 kita buat 3 adunan...ingat nak dapat lebih sikit jadi boleh kata hantar kat rumah adik kita sikit untuk dia rasa2..tapikan kuih kita tu tak menjadi....ntah kita pun tak tahu kenapa...kita ikut instruction dari A sampai Z tau....
Kita pun apalagi..menggelabahlah..sebab ni kan tempahan orang.
Nasib baik masih ada masa lagi dan bahan2 pun ada lagi...so kita pun buatlah dua adunan lagi.
Fuhh...nasib baik kali ni jadi....tapi kita tak dapat kasi adik kita sebab 2 adunan hanya dapat lebih sikit dari 100 biji.....so...sori eh......

2 comments:

Aku_tulip said...

baru terjumpa blog nie...pandainya masak..banyaknya resepi...bole cuba nie...tahniah²

Nana Sidek said...

terimakasih....cuba2lah resepi2 nie..jadi punya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails